Utbytesmania? Svar ja.

Jag är inne i världens USA-period just nu. Att jag åker om ca 5 månader är helt sinnesjukt, det går inte in i mitt huvud. Jag sitter och läser resebloggar och är inne på utbytesstudent.se stup i kvarten, men att jag ska få åka till USA och bo där i 10 månader känns... otroligt. Underbart men läskigt.

Mest av allt vill jag ha ett brev från YFU där det står att dom har hittat en världfamilj till mig, men det kommer nog inte bli fören i sommar jag får höra den nyheten. Enligt Malin, som jobbar på YFU, ska jag om någon månad få reda på ca 10 delstater där jag möjligtvis kommer hamna! När jag får reda på dessa delstater kommer jag söka sönder på wikipedia och antagligen förlora x-antal timmars sömn.

Jag längtar efter att veta vad min High school heter, vilka människor jag kommer träffa, att få prata engelska hela dagarna, få beställa den största menyn på Mcdonalds och slänga bort hälften, att få se en riktigt footballmatch, förklara för amerikaner att vi inte har isbjörnar i Sverige och så mycket mer. ÅÅÅÅH. 


Den här bilden känns lite lagomt patriotiskt och passar in i inlägget tycker jag.


Kommentarer
Postat av: ewelina

jag ska också som utbytesstudent efter sommaren!

LÄNKA? :D

2011-03-24 @ 12:52:42
URL: http://evertsusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0