APOLLO 11

TJENA BLOGGEN! Hur mår ni bär borta i Sverige? Här i USA rullar det på. Jag har varit här i ca 7 veckor, men det känns som mycket längre. Ingenting är nytt här längre. Jag känner igen människorna när jag går i korridoren, jag har lärt mig området och allt känns bara normalt. Har börjat träna basket på tisdagar och torsdagar också. Fast nu ibörjan springer vi bara och kommer igång med träningen på riktigt om någon månad. Iförrgår sprang vi konstant i två timmar. Tror ni jag var lite död eller? Oh well, hope I make the basketball team.
-
Älskar min lärare Mr Whitman, han är helt galen. När han förklarar något blir han så exalterad att han springer runt och i klassrummet slår i väggarna, haha. Mina favorit lektioner är You & Law och Socilogy. Båda med Mr Whitman som lärare. På You & Law pratar vi om vapen och pistoler och hur vanligt det är med dödsolyckor i USA. Man vet att man är i USA när läraren berättar att han har en laddad pistol ligger hemma i sovrummet. Vi tittade också på en kort film om något ställe i Californien där människor "inte förstår hur många som blir skjutna här i USA". Det är väl inte så svårt att förstå när en helt vanlig 16-åring kan köpa vapen på Walmart?  Oh well. På socoilogy'n pratade vi om månlandningen verkligen hände 1969 eller om allt var bara en stor fejk. En rolig sak är i alla fall att Neil Armstrong är född i staden bredvid Sidney här i Ohio. Lite småcoolt. Men angående månlandningen så vet jag inte vad jag ska tro. Ibland när man tittar på videor så ser det fejk ut, men å andra sidan så... Ne jag vet inte. Det är intressant i alla fall!
-
-
Imorgon åker jag till Niagrafallen med YFU!! Min värdmamma åker också med som en voluntär. Ska bli roligt att träffa alla andra utbytesstudenter från hela världen. Vi kommer vara borta i fyra dagar och kommer hem på måndag, och förhoppningvist har jag massa bilder att bjuda på. Men man vet ju inte hur lat jag kan bli. Hehe. Nu ska jag packa lite och ta en dusch. KRAM!

Kommentarer
Postat av: Svanerud

ja asså bara att titta på den där bilden ser det ju väldigt fejk ut efter som att det inte finns vind på månen men ändå så ser man att flaggan vajar..

2011-10-12 @ 15:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0