11e September

Oerhört sorglig dag i USA. Har det verkligen gått 10 år sedan terrorattacken i New york? Sjukt. Flaggorna har i alla fall hängt på halvstång och låtar som "Im proud of being an american" spelas på radion. I USA är man man verkligen sjukt patriotiskt! Folk pyntar sina hus med blåa stjärnor och det står "God bless america" lite överallt. Jag älskar't!
Dock tycker jag det är lite småroligt att nästan ingen vet något om 11 september. Min lärare Mr. Whitman frågade klassen vilka som visste vilka som stod bakom terrorattacken. Det var bara jag och den tyska utbytesstudenten som räckte upp handen. haha. Förlåt, men om du bor i USA så ska du veta detta. Oerhört tragiskt det som hände i alla fall. Rest in peace.

Idag har jag i alla fall varit på IKEA! :) Det var jag, Tami, Tina, Kelli och Tricia. Dom älskade att gå runt och titta på alla möbler och jag kände mig lite som en patriotisk svenne faktiskt. Sen köpte vi lite Daim och Ballerina! Dock hade dom inte Marabou. I'm disappoint! Men Kelli älskade ballerina i alla fall, så hon sprang in och köpte tre packet till, haha. Imorgon är det måndag och dags för skola igen. Har precis gjort min engelskaläxa och ska nu sova! PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0