the sun is shining

Hallå där! Har haft fullt upp dom senaste dagarna med träning, skola och att bara leva mitt liv här. Kom precis hem från en kväll med Kelli, Sara, Haylie, Kait och lite andra personer. Men fick en fråga av Martina som jag tänkte svara på!
-
"Hur är det art vara utbytesstudent? Har alltid vilja vara det, men aldrig riktigt vågat.. Hur är high school? Måste man tilltala lärarna med Mrs. Ms. och Mr.? På filmer gör dom det ;) haha!"
-
svar: Att vara utbytesstudent är svårt men otroligt givande. Jag har varit här i snart 4 veckor (!) och känner redan hur jag har växt. Jag känner personligen att jag skulle ångra mig om jag inte testade att åka! Du lär inte bara att känna dig själv bättre, du kommer också träffa människor för livet! :) Tänkte skriva ett helt inlägg om High School men har inte hunnit. High School är verkligen annorlunda än de svenska skolorna... man har samma schema varje dag, tre minuter mellan lektionerna och MÅNGA regler! Jag får t.ex inte ha vattenflaskor i klassrummet utan att få kvarsittining, haha. Och vi måste tilltala lärarna Mrs, Ms och Mr. Att säga deras förnamn anses otroligt respektlöst och dom tycker det är sjukt att vi gör det i Sverige. Jag har faktiskt inge problem med det :)
-
Ne nu måste jag gå och lägga mig innan jag däckar totalt. Kan inte beskriva hur skönt det ska bli med sovmorgon! På Sidney High school börjar jag 7.30....ehe. GODNATT USA, GODMORGON SVERIGE!
Me and Sara!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hey Elin! verkar vara asnice att vara utbytis, men endå jobbigt på sitt egna sätt. tänkte bara höra hur du betalat allt osv? vill så sjukt gärna åka.. men har fan inte pengar så att det räcker :)

2011-09-10 @ 18:28:51
URL: http://HTTTP://JULIAHENRIKSEN.WEEBLY.COM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0