GOKVÄLL

Den här helgen har varit väldigt lugn. Ganska tråkig om jag ska vara ärlig. Men ibland måste man ha tråkigt för att uppskatta de roliga stunderna, sa min kloka mamma häromdagen. I fredags drog jag till min kompis 18-årsfest. Dock var det bara i ungefär 1 ½ timme för att allihopa skulle dra ut på krogen. Så medans de andra hade roligt i Gävle gick 17-åriga Elin hem ensam i den mörka natten. Fast jag hade faktiskt Tuva med mig, så ensam var jag ju inte. 
 
Men hörrni! Det är mindre än en månad kvar tills julafton! Hela december kommer jag ladda med julmusik (ge mig tips på sköna spellistor!), massa pepparkakor och julmust. Nu är det nästan så att jag faktiskt vill ha snö..... kommer ångra det starkt när jag behöver gå till skolan klockan 7 på morgonen i mörkret. Men när man sitter inomhus med tända ljus och grejer, då är det faktiskt mysigt.
 
Jag ser fram emot en riktigt SVENSK jul i år. Amerikanska jultider i all ära, men inget slår de traditioner man är van med. Förra julafton spenderade jag i en bil ner till Florida. Lite annorlunda än Årsunda kanske. 
 
Förra årets julstrumpor, haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0