16 NOVEMBER

Idag var det exakt tre månader sedan jag lämnade Arlanda och flög hit till USA. Galet-et-et. Under min tid här har jag fått frågor som "Har ni djur i Sverige? Har ni bröd? Pratar du ett annat språk? Har ni rulltrappor? Varför är inte du blond? Har ni isbjörnar? Är svenska killar snygga? Har ni Mcdonalds? Översätter ni all musik till ert språk?" och massa annat. Min favorit är nog "Är inte Europa ett land där man pratar franska?". hahaha.
-
De senaste veckorna och månaderna i mitt liv har varit crazy. Lärt känna så sjukt mycket nya människor och känner hur engelskan har blivit bättre. Enligt Tuva har jag en dialekt, lite småroligt faktiskt. Sen har jag också fått ett mycket större perspektiv på mitt liv hemma i Sverige. Man inser också vilka människor som är pålitliga och vilka som inte är det. Just saying. Något jag också har insett här borta är hur vanligt det är med droger. Enligt en undersökning så har 85 % av eleverna på min skola testat marijuana minst en gång. Folk tycker jag är konstig som aldrig har testat det, haha. I helgen ska jag på bio med Bianca, hennes pojkvän och hans kompis. Typ som en dubbeldejt. Ska bli skoj! Nu har jag precis tagit en dusch och ska nu lägga mig och läsa. Goodnight USA, goodmorning Sweden!
-
Snygga bilder! På första är det jag och Tina. På de två sista är det jag, Tina och Ryan. Sexilicous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0