DANCING ON OUR GRAVES

"Är det något i Sverige som amerikanerna tycker är jättekonstigt? Tycker det är så roligt att höra sånt, haha! Hoppas du har det superbra :)"

svar:

Mycket, haha! Amerikaner tycker oftast allt som inte är amerikanskt är "konstigt" vilket kan bli lite frustrerande ibland, men är oftast roligt att se deras reaktioner. Jag berättade att i Sverige tittar vi på kalle anka varje jul, och det var tydligen det konstigaste dom någonsin hört. När jag berättar något i min klass så brukar min lärare alltid avsluta med "So no donald duck today?", haha. Andra saker dom tycker är konstigt är lakrits. Dom haaaaataaaar det. I början av mitt år så gav jag lite saltlakrits till några människor här, och alla spottade ut det och sa att det var det äckligaste dom smakat.

Berätta lite om hur maten är i USA :) Äter ni mer snabbmat än hemlagad? Vilka klassiska amerikanska maträtter har du ätit?

svar:

ONYTTIGT. Dock så är min familj ganska nyttiga, i alla fall Tami. Ärligt talat så brukar vi inte äta hemma mycket alls, det brukar ofast bli Subway, pizza, mac n cheese eller en vanlig sandwich. Jag äter defintivt mycket onyttigare här, men eftersom jag är vegeterian så försöker jag intala mig själv att jag inte är så onyttig. I skolan äter jag ofast french fries, peanut butter sandwich eller sallad. Usch, inser nu hur mycket skit jag äter. I kafeterian så säljs det typ bara pizza, hamurgare eller mac n cheese. Som sagt, att vara nyttig i USA är inte lätt, haha! På bilden är det ifrån min favoritrestaurang Skyline.


Kommentarer
Postat av: Tuva Alicia

ååh. MAT! gott. Snyggaste Elin, kan inte du logga in på skype nuu?

2012-02-05 @ 23:57:05
URL: http://tuvaalicia.se
Postat av: Anna S

Snacka om att fresta mig med den där bilden!

2012-02-06 @ 11:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0