KVÄLLSTANKAR

Jag kommer ihåg så tydligt ihåg min första vecka här i USA. En del av mig har glömt bort vad jag gjorde, men jag kommer så starkt ihåg känslorna. Jag kommer ihåg hur nervös jag var när jag klev av flygplanet i Columbus och skulle träffa min värdfamilj för första gången. För det första var jag så sinnessjukt trött efter att knappt ha sovit på två dagar, och det andra att jag hade precis lämnat min familj och vänner för 10 månader.  Många förvirrande tankar samtidigt. Hur ska jag klara detta? Ska jag krama min värdfamilj när jag ser dom? Vad ska jag säga? Tänk om jag helt plötsligt glömmer bort all engelska och börjar babbla på svenska och så tycker dom att jag är jätte konstig och bestämmer sig för att skicka hem mig till Sverige igen eller på något läskigt mentalsjukhus i USA? … yeah, ni förstår vad jag menar.

En sak jag har tänkt på är hur otroligt nära jag har kommit hela familjen. Den första månaden var allt så himla nytt och jag tror inte ens själv att jag förstod att jag faktiskt var här. Jag kunde absolut inte prata med mina systrar som jag kan göra nu, och är så himla glad att jag bestämde mig för att åka hit. Att åka som utbytesstudent är nog det bästa en människa kan göra, för herregud vad man växer som människa. Jag vet inte om människor i Sverige märker något på mig, men kan märker själv hur jag tänker på ett nytt sätt. Sen är det väl så att jag verkligen kommer inse hur mycket jag har växt när jag kommer och måste hantera samma situationer fast på ett nytt sätt.

Allt jag har varit med om här borta kommer jag alltid ha med mig, och ord räcker inte till hur mycket jag uppskattar att jag fick denna chans. Så om ni får chansen att åka, ÅK!


Bild från i lördags, jag uppe i hörnet till vänster.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du får gärna skriva lite om hur det gick med den där killen Travis, vart gick ni någonstans?



Du är riktigt modig, jag kommer absolut ta chansen att åka om jag får chansen, men skulle nog bli lite för nervös

2012-03-16 @ 20:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0