I'm a grown woman / 2013

Först och främst, hur grym är inte Beyoncés nya låt "grown woman"?! Älskar låten, älskar videon, älskar konceptet. Musikvideon finns ännu inte på youtube, men checka den här.
 

Annars tänkte jag köra på en hur-har-året-varit-lista som jag gjorde förra året också. Kan först och främst säga hur SJUKT fort detta år har gått! Det är helt sinnes, känns seriöst som att det var förra månaden jag och Tuva var i Lanzarote tillsammans.  
 
Har du träffat några nya personer?
Träffat många intressanta människor under alla resor! Kommer speciellt ihåg Mae och Peter som vi träffade i Skottland. Sötaste brittiska paret som vi fortfarande har kontakt med.
 
Har de påverkat dig positivt/negativt? 
Positivt, helt klart.
 
Har du gjort någonting i år som du inte gjort förut? 
Tyvärr inte, har varit ett ganska stillsamt år på den fronten. Eller jo, jag tatuerade mig!
 
Hade du några nyårslöften? Höll du dem?
Att ha kul! Och det har jag haft. :)
 
Någonting/någon du saknar 2013 och vill ha 2014? 
Mer personliga utmaningar. Ska försöka prestera mycket bättre under 2014.  Men annars kan jag inte komma på något speciellt jag saknade under 2013. USA kanske? haha.
 
Det bästa du har gjort i år? 
Blev 18 år gammal i Mars och har njutit av att vara myndig. Det var en ganska härlig känsla att jag och mina värdsystrar kunde beställa en varsin öl tillsammans i London, lagligt! Sen har ju jag rest väldigt mycket vilket alltid är nyttigt. New York i våras var ju underbart. När jag, mamma och Tuva satt och fikade en varm vårdag i Brooklyn kan ha varit en av de bästa dagarna under året.  
 
Ditt största misstag? 
Bra fråga. Som jag skrev högre upp så har jag mest glassat runt och inte presterat så mycket, vilket är okej kan man tycka. Men jag känner att under 2014 vill jag utmana mig själv mer, vad det nu innebär. Vi får se.
 
Hur har du firat/firar jul i år? 
 Med mamma och bror hemma hos mormor och morfar. Vi kikade på Kalle Anka, åt julmat och öppnade paket. Mys.
 
Vilka datum från 2013 kommer du alltid att minnas? 
Uh, så dålig på datum. Får jag vara lite ego och säga min födelsedag? Inte? Nehe, men jag kommer specifikt ihåg 4e Januari för det var datumet jag å Tuva drog till Lanzarote och glassade runt i solen.
 
Låtar som alltid kommer påminna dig om 2013? 
Oskar Linnros - Hur dom än!
 
Vad önskar du att du hade gjort mer? 
Sparat mer peeengaaar.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Spenderat mindre pengar?
 
Vad är det pinsammaste du gjort i år? 
haha, finns säkert massor men kommer inte på något. Eller jo! När jag ramlade ner från en scen på en klubb i London. Det var ju rätt så pinsamt, tur att inte många såg.
 
Har du legat på sjukhus under 2013? 
Nope.
 
Skadat dig eller varit allvarligt sjuk?
Nope. Förkyld x200 som max.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 
 Hade praktik på Cervera, käkade middag med pappa på kvällen och gick sedan ut i Gävle för en första laglig drink.
 
Vem fick dig att må bra? 
Mina fina, fina vänner.
  
 Vem saknade du? 
Saknade värdfamiljen som vanligt, men hade ju turen att se dom under sommaren.
 
Har du flyttat under 2013?
Nope. Pappa flyttade dock till Stockholm så har rest dit några gånger.
 
Vad ska du göra nu på jullovet? 
Har chillat och tänker fortsätta göra det, men imorgon är det nyår vilket kommer bli kul.
 
Har du varit gladare eller ledsnare i år jämfört med förra året? 
hm, asså, jag vet inte riktigt.
 
Vad ser du fram emot 2013? 
Våren! Nya tider, nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0